Zondag 1 mei: Carnaval

1 mei 2016 - Cole Bay, Nederlandse Antillen

Arlette is twee jaar geleden naar de parade geweest. Toen heeft ze uren in de file gestaan en was het resultaat dat ze de auto midden op straat achter moest laten. Na de parade kon ze pas terug toen de auto’s voor haar weer gingen rijden.
Dit jaar kiezen we er voor om vroeg te vertrekken. Om kwart voor elf halen we Ingrid op. Daarna door naar Jill en Niels. Om elf uur zijn we al op weg naar Philipsburg. Het rijdt prima door en we zijn er al vroeg. Het parkeren gaat prima. We nestelen ons rond half twaalf op het terras van Holland House. Het terras ligt aan de zijde van het strand. Aan de andere zijde van het hotel (Back Street) komt de parade langs. Je kunt eenvoudig binnendoor naar de andere zijde. We hebben alle tijd voor een kop koffie. De parade komt zeker niet voor twee uur voorbij.
Wat moet je met zo veel tijd? ’30 seconds’ biedt uitkomst . Het populaire spel is ook als een app te spelen.
Om half drie gaan we naar de andere zijde van het hotel en wachten we op de carnavalsparade. Als de parade voorbij trekt zien we een bonte stoet van kleuren. Mannen, maar vooral vrouwen trekken voorbij in prachtige kostuums. Dit gaat, begeleidt door muziek, 2 uur onafgebroken door.
Terug naar Jill en Niels waar we nog wat eten en napraten. Daarna Ingrid thuis afzetten en door naar huis. Het was een lange, leuke dag. We waren ’s morgens niet te vroeg vertrokken; we spraken mensen die vertelden dat om half twaalf het verkeer richting Philipsburg al muurvast stond.

1. Truus:
    2 mei 2016
    Jij maakt daar vanalles mee ,moet er niet aan denken dat je muurvast staat met je auto.
    Maar jullie waren heel slim geweest om vroeg te vertrekken
  2. Lidy:
    2 mei 2016
    Je geniet nog steeds als ik het zo lees.
    Jammer dat het zo snel gaat hé?