Zondag 24 april: Eilandtour

24 april 2016 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

We slapen uit en starten rustig op. Als we zover zijn gaan we richting Jill; met haar gaan we een stuk over het eiland rijden. We stoppen bij ‘een chinees’ en kopen een krop sla. Daarmee op weg naar ons eerste ureisdoel, het voeren van de leguanen. Als we daarmee klaar zijn gaan we naar een plek waar we een stukje kunnen gaan hiken. Daar aangekomen trek ik mijn schoenen aan en smeer mij goed in om verdere verbranding te voorkomen. We worden aangesproken door de bewoonster van het huis tegenover de plek waar wij de auto hebben gezet. Van het Frans verstaan we uiteraard niets. Dan blijkt dat ze eenvoudig kan switchen naar het Engels. Ze is van oorsprong een Engelse en kan ons van alles vertellen over de plek waar we zijn. We kijken tegen een rotspartij die ‘de schildpad’ wordt genoemd vanwege de vorm. Waar wij staan begint een groot natuurreservaat. Na deze activiteit gaan we op weg naar ‘de verteller van de zee’, een man die veel kan vertellen en laten zien wat er in de zee leeft. Helaas was hij niet aanwezig toen wij kwamen. Ons volgende doel was Marigot. In deze Franse stad gaan we een broodje eten.
Na de lunch besluiten we weer naar huis te gaan. Jill kan dan Jeroen, die vandaag terug vliegt naar Nederland, nog uitzwaaien. Dan moet ze ook nog opruimen voor de nieuwe gasten die de komende week bij hun in huis komen en de koffer inpakken voor een korte vakantie.
Thuis doen we het de rest van de dag rustig aan. Arlette kookt heerlijk, we doen wat spelletjes en we lezen. Het was weer een mooie en gezellige dag.