Vrijdag 29 april: Prickly Pear

29 april 2016 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Kwart voor zeven sta ik onder de douche. Daarna zorgen dat ik goed ingesmeerd ben met zonnebrand. Havermout maken en thee zetten. Na het eten vertrekken we. We gaan een dag met de Catamaran mee, een trip naar het eiland Prickly Pear, dat weer vlakbij Anguilla ligt. De groep bestaat slechts uit zestien personen. Leuk is ook dat Ingrid onze hostess op de boot is. De Catamaran ligt een stukje van het strand af; we worden er met een rubberbootje naar toe gebracht. Wij zitten bij het eerste groepje dat naar de Catamaran wordt gebracht. Terwijl de tweede groep wordt gehaald zien we voor de Catamaran een grote schildpad zwemmen, prachtig om te zien.
Aangekomen bij Prickly Pear krijgt iedereen een duikbril, snorkel en zwemvliezen. We zwemmen vanaf de boot richting de klif en koraal. We zien daar prachtige vissen. Felle kleuren, blauw, geel, oranje/rood, gestreept, op de rug schutkleuren en op de buik oranje, we zien het allemaal voorbij komen. Ook zien we grote zee-egels. Na het zwemmen terug naar de boot. Daar even bijkomen in de zon om vervolgens naar het strand te worden gebracht waar het eten op ons wacht.
Na het eten besluiten Arlette en ik nog een keer te gaan snorkelen. Dit keer gaat ook Ingrid mee snorkelen.
Als we weer terug zijn van het snorkelen vertrekken we weer. Even heerlijk opdrogen door op de netten te gaan liggen. Als de zon z’n werk heeft gedaan verhuizen we naar het gedeelte achter. Ik ga daar lezen en geniet van de trip terug naar ons eiland.
’s Avonds gaat Arlette naar het verjaardagsfeest van Niels. Ik kijk nog een film en ga daarna slapen. Ik hen Arlette niet thuis horen komen.

1. Truus:
    30 april 2016
    Super snorkelen!!!
    Wat zien en doen jullie veel
  2. Monica:
    1 mei 2016
    Zeker wat oe je weer veel. Super allemaal.