Dinsdag 19 april: Philipsburg

19 april 2016 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

’S Nachts wordt ik wakker en hoor ik dat het volop regent. Als Arlette om vijf uur opstaat dan regent het nog altijd. We eten weer samen een bord havermout en we doen weer een spelletje. Tegen de tijd dat ze moet vertrekken is het opgehouden met regenen. Omdat alles nat is (en nat is op Sint Maarten echt nat, de straten staan na zulke buien deels blank) regelt Arlette een lift men wordt ze thuis opgehaald. Ik ga douchen, opruimen en mijn verslag van de vorige dag maar weer opnieuw maken.
Ik besluit de bus naar Philipsburg te nemen. Daar wandel ik richting de twee cruiseschepen die op dat moment in de haven liggen. Ik wil de schepen van dichtbij wel een keertje zien. Dan blijkt dat de schepen in een, voor outsiders, niet toegankelijk gebied liggen. Aan de poort wordt gecontroleerd of je toegang tot het schip hebt.
Dan maar weer terug naar de vele toeristenwinkels die Philipsburg rijk is. Een van de eerste winkels verkoopt ‘echte Hollandse kaas’. Een stukje Old Amsterdam voor maar 18 dollar! De toeristen moeten immers in die paar uren die ze gegeven is snel iets kopen, liefst iets typisch van dat land :-) als dat niet lukt zijn er de vele juweliers die ‘een koopje’ voor je hebben.
Vanuit Philipsburg weer met de bus terug  naar huis. Even naar ‘de chinees’ voor enkele kleine inkopen. Opruimen en lezen. Arlette is mooi op tijd thuis. Dan wordt door Jill via de app gevraagd of er bij ons gedoucht kan worden; Niels is vergeten de nutsvoorzieningen te betalen en daarom zijn ze afgesloten van elektra en water. Natuurlijk is dat prima. Wordt er ook maar meteen afgesproken om dan samen uit eten te gaan.
We gaan naar Rancho. Een uitstekend restaurant met vlees en vis gerechten. Als we nadien weer thuis worden gebracht praten we nog een poosje en gaan dan naar bed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade